niedziela, 22 września 2019

Romeo i Julia (tragedia w dwóch częściach)

Część 1

NIEOCZEKIWANIE

(opowieść Julii)

to było w jakimś hotelu pod Weroną
duży pokój z wielkim łożem
malachitowe ściany łazienki
i mosiężny kran

głuchy korytarz prowadził do restauracji
w której kelnerka miała nam za złe
ale podała bardzo dobre spaghetti

podczas kolacji winnice zaglądały przez okno
z taką natarczywością
jakby rozpoznały we mnie
swoje brakujące ogniwo

a potem późną nocą
stojąc na balkonie w blasku księżyca
zobaczyłam jak genius loci kradnie
z naszego wozu jego piąte koło

więc wcześnie rano
porzuciłam Romea
i odjechałam
by jak zawsze wrócić tam
gdzie nikt na mnie nie czeka

Część 2

ALFA ROMEO GIULIETTA
(La meccanica delle emozioni: zeznanie Romea)

commissario jak mógłbym to zrobić
kto zabiłby pęd swojego bugatti
sam pozostając przy życiu?

nie chciałem tam jechać ale się uparła
tak do tego hotelu pod Weroną

pamiętam że w jego parku
stał posąg amora
z łukiem i kołczanem strzał
które mijały się z celem

na kolację zjedliśmy spaghetti napoli
piliśmy barolo tak chyba dużo wypiła
jeszcze jedną butelkę zamówiliśmy do pokoju

kiedy się obudziłem Julii nie było
odjechała moim wozem
nie nie wiem dokąd

nie wiem gdzie jest ona
i moja giulietta

ijg

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz