poniedziałek, 20 lutego 2012

RYTUAŁ PARZENIA HERBATY


poeta pisze wiersz w swoim pokoju
wchodzi jego 89-letnia matka i pyta czy zrobić mu herbaty
dziękuję mamusiu właśnie kończę herbatę którą mi przed chwilą zrobiłaś
poeta pisze wiersz w swoim pokoju przez następne 10 minut
wchodzi jego matka
pyta czy podać mu herbatę
dziękuję już piłem
po kilku minutach wchodzi matka
może napiłbyś się ze mną herbaty
dobrze mamo bardzo chętnie
spotykają się w kuchni
o, przyszedłeś
tak, zrobię dla nas herbatę
ja dziękuję - mówi matka - zrób tylko dla siebie
a, to w takim razie napijemy się później

poeta pisze wiersz w swoim pokoju
po chwili wchodzi matka z filiżanką herbaty
proszę, świeżo zaparzyłam
dziękuję, mamo
ja wypiję u siebie, nie będę ci przeszkadzała
poeta podchodzi do matki obejmuje jej kruche ciało i przytula z miłością
czuje całym sobą jak matka odchodzi
do swojego pokoju aby wypić herbatę z nieistniejącej
filiżanki

poeta pisze wiersz w swoim pokoju popijając herbatę
w przerwie wyszukuje w internecie  potrzebną mu informację :
"Rytuał parzenia herbaty pochodzi z Japonii, gdzie Murata Juko opracował całą ceremonię. Celem tego rytuału miało być wyciszenie i harmonia ze światem. W domu do przygotowania dobrej herbaty służą  sitka (zaparzaczki) oraz  czajniczek.
Sposób przygotowania herbaty ma bardzo duży wpływ na jej smak i aromat."

Poeta pisze w swoim pokoju wiersz o parzeniu herbaty


ijg

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz